رئیس اتحادیه گردشگری و هتلداری حوزه مدیترانه ترکیه از توانایی میزبانی کشور از 40 میلیون گردشگر خارجی خبر داد.

ارکان یاغجی، رئیس اتحادیه گردشگری و هتلداری حوزه مدیترانه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه، 27 سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد و ما نیز به همین مناسبت در شهر انتالیا که پایتخت گردشری ترکیه است این روز را گرامی می داریم.

وی در ادامه اظهار داشت:

سال 2017 در زمینه گردشگری سال پر رونق و خوبی برای کشور بود. ترکیه توانایی میزبانی از 40 میلیون گردشگر خارجی را دارد و ما بر این باوریم که سال آینده میزبان 40 میلیون گردشگر خارجی در کشورمان خواهیم بود.

روز جهانی گردشگری هرسال در 27 سپتامبر در یکی از کشورها توسط سازمان جهانی گردشگری گرامی داشته می شود، امسال این روز در دوحه قطر برگزار می شود ولی جشن های اصلی در ترکیه برگزار می شود.

گردشگری به یک بخش بسیار مهمی در جهان تبدیل شده است و در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و اشتغال زایی نقش مهمی دارد. همچنین در حفاظت از محیط زیست، حذف نابرابری بین مناطق٬ و از بین بردن شکاف جنسیتی و برقراری صلح و تقویت روابط نقش بسیار مهمی دارد.

موفقیت ترکیه در زمینه گردشگری در سراسر جهان به عنوان یک الگو مطرح می شود. ترکیه در سال 2014 و 2015 میزبان حدود 40 میلیون گردشگر خارجی بوده است. این بدان معناست که ما در رده ششم کشورهایی هستیم که مورد استقبال گسترده گردشگران قرار دارد.

سال 2017 برای ترکیه سال رشد گردشگری بود و معتقدیم که در سال آینده حدود 40 میلیون گردشگر خارجی به کشورمان سفر خواهند کرد.

ترکیه در راستای اهداف سال 2023 خود در زمینه گردشگری آماده است تا میزبان 50 میلیون گردشگر خارجی باشد و از این طریف 50 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

با توجه به زیرساخت های فرودگاه های ترکیه و ظرفیت بخش مسکن،این کشور توانایی رسیدن به این هدف را دارد.

برای اینکه به این اهداف برسیم باید زمینه گرشگری را فراهم کرده و به تنوع بازار و محصول خود بیفزاییم.

در سال 2014 و 2015 میزبان حدود 12 میلیون گردشگر بودیم و امسال نیز انتظار بازدید حدود 10 میلیون گردشگر را داریم. رسیدن تهداد گردشگران به بیش از 12 میلیون از اهداف دو سال آینده ما در شهر آنتالیا است و میزبانی از 20 میلیون توریست در 2023 از برنامه های ما است. باور داریم که به این اهداف خود دست خواهیم یافت.

خبرگزاری آناتولی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط